12 mei 2013 Aubazine-Gourdon: Moederdag-baaldag

Het was me een dagje wel. Eén baaldag was nog niet voldoende, de tweede dag kwam er ook aan. Het heeft waarschijnlijk iets te maken met moederkesdag. Ik, Bea miste vooral het thuisfront en hoewel ik super lieve sms-jes had ontvangen van de kids en Luc, het kon mij niet opbeuren. De kou, de regen, de spierpijnen, de moraal die lager zat dan de trappers,…. er speelde maar één ding in mijn hoofd nl naar huis gaan. Maar na toch nog 1O8km,  een uitgebreid bad met heerlijke aromazeep, een vriendelijke hotelvrouw die de was met plezier deed en zou drogen, fijne telefoongesprekken vanuit Diepenbeek, een bezorgde Anita en Alex, een lekker en gezellig avondeten, een langere nacht door later op te staan,….kortom genoeg redenen om verder te gaan en Alex niet te laten vallen. Het is een avontuur waarmee ik een jaar intensief ben bezig geweest, hard heb getraind en de grootste reden  is een afsluiting van een hoofdstuk en een volledig nieuw begin. Dit kan alleen door SdC te bereiken en hoe hard het nog gaat vallen, ik geef niet op!!

De leuke reacties, de motiverende woorden, de goede raad om kalmer aan te doen, de meerdere smsjes van iedereen,… ook dat is een grote motivatie om verder te doen. Weet ge, ik verlies niet graag en nu met al die supporters op de achtergrond, nog veel minder.

Het is makkelijk gezegd: “ We gaan met de fiets naar Compostela”, Maar zonder doorzetting, confrontaties en verbijten van pijnen, elke morgen bewust zijn  waarmee je bezig bent en waarom, …. Dat is een heel ander paar mouwen.

Ik ben apetrots dat we het al zover hebben gebracht. De drive om over de helft te zijn, de Pyreneeën overwonnen te hebben, in Spanje aankomen, het is een voortdurend herleggen van de grenzen. En dat motiveert om elk doel te bereiken.

Graag een woordje van dank aan Anita, die voor de dagelijkse vitamientjes zorgt, steeds een hotel zoekt, inkopen doet en zorgt dat de voorraad aangevuld wordt, … een echt moederke dat goed voor ons zorgt. Van harte dankjewel.

Ook Alex wil ik hartelijk danken voor de vele steun, het mij letterlijk uit de wind zetten door voor mij te rijden, de technische PR, en de opofferaar om alle croissants ’s morgens op te eten 😉 Dankjewel compagnon!!!

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op 12 mei 2013 Aubazine-Gourdon: Moederdag-baaldag

  1. Gerda Jacobs zegt:

    Niet te geloven hoe sterk de eenzame fietser kan zijn! Kromgebogen over zijn stuur tegen de wind!!!
    En zichzelf een weg baant!
    Moed en sterkte aan alle drie! Gerda

  2. miet zegt:

    Hallo pelgrims,
    Wat een doorzettingsvermogen!
    Fijn dat jullie zo een goed team vormen.
    chapeau en veel moed,
    Miet en Francois

  3. Denise zegt:

    Nog steeds goe bezig!!!! De nog af te leggen weg wordt steeds KORTER.

    Dikke kussen voor alle drie.

  4. Godelieve zegt:

    Hallo Bea,Alex en Anita,
    Af en toe een liedje zingen houdt er de moed in! 🙂
    De volgende twee stroofjes kan je zingen op de wijze van ” ik heb de zon zien zakken ”
    1. Laat de moed niet zakken nu, ok?
    Want we zijn hier allemaal tevree
    Met zoveel kilometers al achter de rug,
    Voor je ’t weet staan jullie hier terug!
    2. Onze duimen hoog, dicht bij elkaar…
    Want we zijn een grote groep, echt waar!
    Als het moeilijk i – is,weet dan gewis :
    Wij zijn trots op dit leuke fietsenpaar!!!
    Refr. Singing hey hey, joepie joepie jee……

    Nog een veilige reis verder voor jullie drietjes!
    Godelieve

  5. Chris Vaes zegt:

    Ik krijg het even moeilijk als ik dit lees .Bea ,chapeau hoor !!!We zijn jaren vriendinnen geweest en hebben elkaar ook al jaren niet echt meer gezien maar toen ik las wat je ging doen was ik wel fier op je.Bea, jij kan dit tot een goed einde brengen,ik blijf voor jullie duimen.

Geef een reactie

