16 mei 2013: Orthez – Saint-Jean-Pied-de-Port

Omwille van een gegunde kalmere dag, was ons doel, enkel Saint-Jean-Pied-de-Port te bereiken. Hadden voor deze luttele 66 km een ganse dag voorzien. Met de dag-km van de eerste dagen, zou dit slechts een paar uurtjes duren. Omdat we richting Pyreneeën gingen en behoorlijk hoogte maakten, was dit zeker geen makkelijke opgave. Wel geeft het ons een idee wat ons morgen aan trapperswerk te doen staat. Met veel goede moed willen wij daaraan beginnen en hopen stiekem dat we Spanje kunnen bereiken.

Gelukkig hebben wij vandaag kunnen genieten van dit speciaal pelgrimsoord, waar meerdere  pelgrims hun tocht starten. Het merendeel komt hier voor de aanvraag van stempelboekje, wij hebben met fierheid onze zoveelste speciale stempel in ontvangst genomen. Nu zullen wij al niet meer alleen zijn op onze tocht. De ene al wandelend, de ander met de fiets. Maar allemaal met hetzelfde doel voor ogen. Santiago de Compostela bereiken.

De kruidenbonbons van Monica zijn een welgekome snoepje om met deze temperaturen de kelen te smeren. Ben nu al aan het hoesten want er wordt er mij eentje beloofd ;). Voor wat een mens al niet een kuchje laat.

We kunnen het niet genoeg herhalen dat wij jullie erg dankbaar zijn om jullie reactie op de blog. Het is voor ons een fijn en gedreven uitzien naar nieuws van het thuisfront van , familie, vrienden en kenissen.

Volgende update in Spanje, eerder niet en natuurlijk met de mogelijkheid tot het internet.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op 16 mei 2013: Orthez – Saint-Jean-Pied-de-Port

  1. Miet zegt:

    Amai Bea, je hebt al heel wat kilometers in de benen zitten. Een hele prestatie!! Op naar Spanje!

    groetjes
    Miet en Dirk

  2. greet zegt:

    goed zo bea spanje is nu dichtbij ge zijt geweldig weet ge da ik denk heel veel aan u en duim volop maar het gaat lukken ik weet da gij kunt da dikke knuffel ook van patrick en michelle en jessie natuurlijk ook ah ja ons tinneke is haar nestje aant maken dus onze kleine varkentjes gaan er zeker zijn als ge terug zijt ik ben benieuwd wat da gaat geven ik hou u op de hoogte en wees voorzichtig dikke kus

  3. christiane van tant Lucie zegt:

    Veel sterkte in de Pyreneeën ! nu er meer pelgrims zijn geeft dit misschien nog meer kracht. Ik wens jullie ook wat meer warmte (zon). Hier is die ook spoorloos, maar wij moeten niet fietsen 😉 . Anita en Alex dikke knuffel xxx

  4. Jos en Odrada zegt:

    Alex,
    Elke dag kijken wij uit naar het nieuws, neen niet op tv maar op jullie blog, en elke dag hebben wij het er over hoe geweldig jullie zijn. De prachtige ondersteuning van Anita, jouw courage (ik kende die wel) en de bewondering voor Bea, we kennen ze niet zo, maar gewoon prachtig wat jij en je team daar aan het doen zijn. Dat verdient een grote doos negerinnentetten. Volhouden, als dit geschrijf helpt awel dan is dit ons ruggeduwtje bergop.

  5. Denise zegt:

    Awel, da van die negerinnetetten da vind ik ook. En mijn kleine zus, die geef ik een standbeeldje. Voor Bea moet ik nog iets zoeken;

Geef een reactie

